Miksi Bernafon App-sovellus näyttää vain yhden kuulokojeen?

Lue, miksi Bernafon-sovellus näyttää vain yhden kuulokojeen ja miten ongelma korjataan.

Ennen kuin aloitat

1

Yhteensopivuusopas

Katso, mitkä iPhonet toimivat kuulokojeidesi kanssa.

Katso opas
2

Hanki Bernafon App-sovellus

Varmista, että käytössäsi on Bernafon App -sovelluksen uusin versio.

Lataa Bernafon App-sovellus iOS:lleLataa Bernafon-sovellus Androidille
Bernafon App icon for both Apple and Android versions of app.

Kuulokojeen yhteys voi olla katkennut

Seuraavassa on muutamia vinkkejä, joiden avulla voit yhdistää kuulokojeen uudelleen.

1

Yritä kytkeä Bluetooth® päälle ja pois päältä puhelimessa.

Siirry kohtaan > Asetukset.

Kytke Bluetooth pois päältä ja sitten uudelleen päälle.

2

Tarkista, että molemmat kuulokojeet on yhdistetty puhelimeen.

Kuulokojeesi saattaa tarvita laiteohjelmiston päivityksen

Mikä on laiteohjelmisto?

Laiteohjelmisto on sisäänrakennettu ohjelma, joka ohjaa minitietokonetta kuulokojeittesi sisällä. Laiteohjelmistoa on päivitettävä ajoittain, sillä Bernafon kehittää ja parantaa sitä jatkuvasti.

Firmware 1.4.0 ongelma

Joillakin henkilöillä kenellä on käytössään Bernafon Alpha firmware 1.4.0 -ohjelmistolla varustetut kuulokojeet, on ollut kokemusta siitä, että sovelluksessa näkyy vain yksi kuulokoje. Olemme tunnistaneet syyn ja korjanneet sen laiteohjelmistopäivityksellä. Suosittelemme päivittämään laiteohjelmiston versioon 1.4.2 ottamalla yhteyttä audionomiisi.

Voit myös päivittää kuulokojeen laiteohjelmiston Bernafon App -sovelluksen kautta.

> Kuinka käytetään Bernafon App -sovellusta

Kuulokojeiden laiteohjelmiston tarkistaminen

Voit tarkistaa kunkin kuulokojeesi laiteohjelmistoversion Bernafon App -sovelluksella. Koska sovelluksessa näkyy vain yksi kuulokoje, sinun on yhdistettävä ne yksi kerrallaan.

Tarkista ensin kuulokojeen laiteohjelmistoversio, jonka näet sovelluksessa.

Napauta 'Kuulokojeet' -alavalikkoa.

Napauta Kuulokojeasetukset

Napauta Kuulokojeiden tiedot

Sammuta sitten kuulokoje ja sulje sovellus.

Käynnistä seuraavaksi toinen kuulokojeesi uudelleen ja avaa Bernafon-sovellus uudelleen. Toista sitten edellä mainitut vaiheet.

Vaihtoehtoisesti voit ottaa yhteyttä audionomiisi, jos kuulokojeissasi on eri laiteohjelmisto. He näkevät sen kuulokojeen sovitusohjelmistossa. Jos kuulokojeissasi on erilainen laiteohjelmisto, audionomi päivittää ne molemmat uusimpaan versioon.

Eri laiteohjelmistoversiot kussakin kuulokojeessa

Jos oikeassa ja vasemmassa kuulokojeessa on eri laiteohjelmistoversiot, voi olla vaikeaa yhdistää molemmat kuulokojeet sovelluksen kanssa.

Miksi laiteohjelmisto olisi erilainen?

Näin voi tapahtua, jos vain yksi kuulokojeista lähetetään huoltoon tai jos vain yksi kuulokojeista uusitaan. Tässä tapauksessa vain yksi kuulokoje päivitetään.

Sinulla voi olla eri kuulokojemallit kummallekin korvalle

Jos sinulla on erityyppiset kuulokojeet kummassakin korvassasi, et voi yhdistää Bernafon-sovellusta molempiin kuulokojeisiisi.

Tämä johtuu siitä, että sovellus voidaan yhdistää vain yhteen kuulokojepariin kerrallaan. Jos oikean kuulokojeen malli on erilainen kuin vasemman kuulokojeen malli, niitä käsitellään kahtena erillisenä kuulokojeparina.

Sinulla voi olla useampi kuin yksi iOS-laite pariliitettynä kuulokojeisiisi

Jos sinulla on useita iOS-laitteita yhdistettynä kuulokojeisiisi, kuten iPhone ja iPad, se voi aiheuttaa ongelmia.

Lisätietoja ja ohjeet ongelmien ratkaisemiseksi löydät täältä.

Ongelmat suoratoistossa iOS-laitteesta

Sinulla voi olla CROS-lähetin toispuolisen kuurouden vuoksi

Jos toinen laitteesi on CROS-lähetin eikä kuulokoje, et voi yhdistää sitä Bernafon-sovellukseen, koska CROS-lähettimissä ei ole Bluetooth-tekniikkaa.

CROS-lähetin on tarkoitettu toispuoleisesti kuuroille henkilöille eli heille, joilla on unilateraalinen kuulonalenema. Mikrofonilla varustettu lähetin lähettää äänen langattomasti kuurolta puolelta paremman korvan puolelle, jossa kuulokoje poimii lähettimen äänen ja välittää sen parempaan korvaan.

Kuulokojeet voidaan sovittaa vain toiseen korvaan.

Jos sinulla on kuulokojeet molemmissa korvissa ja toinen kuulokojeista katoaa tai rikkoutuu, sovellus jatkaa kadonneen kuulokojeen etsimistä.

Jos haluat jatkaa vain toisen kuulokojeesi käyttöä sovelluksen kanssa, sinun on pyydettävä audionomia sovittamaan kuulokojeesi monauraalisin (vain yksi koje käytössä) asetuksin, jotta se voidaan yhdistää sovelluksen kanssa.

Kun toinen kuulokoje on jälleen saatavilla, molemmat kuulokojeet on sovitettava uudelleen binauraalisesti. (kaksi kojetta käytössä) Jos näin ei tapahdu, molemmissa kuulokojeissasi säilyy monauraaliset asetukset. Tämä tarkoittaa, että kumpaakin kuulokojetta käsitellään erillisinä. Koska sovelluksen kanssa voi yhdistää vain yhden monauraalisen kuulokojeen, molempia kuulokojeita ei voida yhdistää samaan aikaan.

Ratkaisu tähän ongelmaan on, että pyydät audionomia sovittamaan kuulokojeesi binauraalisesti.