Miksi en voi suoratoistaa ääntä iOS-laitteestani kuulokojeisiini?

Löydä ratkaisuja erilaisiin ongelmiin, jotka liittyvät puheluiden, musiikin tai äänen suoratoistoon kuulokojeisiin iPadista, iPhonesta tai Mac-tietokoneesta.

Ennen kuin aloitat

1
  • Varmista, että olet ladannut Bernafon App -sovelluksen uusimman version uusimman suorituskyvyn ja vakauden varmistamiseksi
  • Jos käytät useampaa kuin yhtä iOS-laitetta kuulokojeiden kanssa, on tärkeää, että kaikkiin laitteisiin on asennettu sama iOS-versio ja että ne käyttävät samaa Apple ID:tä. Tämä auttaa välttämään ongelmia suoratoiston kanssa.
2

Yhteensopivuusopas

Katso, mitkä iPhonet toimivat kuulokojeidesi kanssa.

Katso opas
3

Hanki Bernafon App-sovellus

Varmista, että käytössäsi on Bernafon App -sovelluksen uusin versio.

Lataa Bernafon App
Bernafon App icon for both Apple and Android versions of app.

Ongelmat äänen suoratoistossa iPhonesta tai iPadista kuulokojeisiin

1

Määritä, miten puhelut ja ääni reititetään.

IPhonessa sinun on ehkä määritettävä, miten puhelut ja muunlaiset äänet yleensä reititetään.

Siirry kohtaan > Asetukset > Käyttöapu > Kuulokojeet

Valitse Puheluääni puheluita varten tai Mediaääni muuta ääntä varten.

Valitse haluamasi reititys vaihtoehtojen luettelosta.

  • Valitse Aina kuulokojeisiin, jos haluat aina, että valittu äänityyppi ohjataan kuulolaitteisiin
  • Valitse Ei koskaan kuulokojeisiin, jos et halua, että valitsemasi äänityyppi ohjataan kuulokojeisiin.
  • Valitse Automaattinen, jotta iPhone reitittää valitun äänityypin automaattisesti
2

Varmista, että Hallitse lähellä laitteita -toiminto on käytössä.

Siirry > Asetukset > Käyttöapu > Kuulokojeet > Hallitse lähellä olevia laitteita

Varmista, että Hallitse lähellä laitteita -toiminto on käytössä.

Miksi iPhonen tai iPadin yhteys kuulokojeeseeni katkeaa jatkuvasti?

Tämä voi tapahtua eri syistä.

Varmista, että käytössäsi on Bernafon App -sovelluksen uusin versio.

Jos käytät useampaa kuin yhtä Apple-laitetta kuulokojeiden kanssa, on tärkeää, että kaikkiin Apple-laitteisiin on asennettu sama iOS-versio ja että ne käyttävät samaa Apple ID:tä. Tämä auttaa välttämään ongelmia suoratoiston kanssa.

Jos käytät useampaa kuin yhtä Apple-laitetta kuulokojeiden kanssa, yritä poistaa Bluetooth® käytöstä laitteesta, jota et käytä.

  • Siirry kohtaan > Asetukset > Bluetooth.
  • Kytke Bluetooth pois päältä.

Huom: Bluetooth aktivoituu automaattisesti uudelleen iOS-laitteissasi seuraavana päivänä.

Useiden Apple-laitteiden käyttäminen kuulokojeiden kanssa

Voit hallita ja lähettää ääntä kuulokojeisiisi useammasta kuin yhdestä iOS-laitteesta - esimerkiksi sekä iPhonesta että iPadista - jos kuulokojeesi on yhdistetty molempiin laitteisiin. Sinun on myös oltava kirjautuneena kaikkiin iOS-laitteisiin samalla Apple ID:llä.

Laitteiden välisen vaihtamisen pitäisi tapahtua automaattisesti, kun aloitat äänen suoratoiston jollakin laitteella.

Kuinka vaihtaa suoratoisto kuulokojeisiin eri iOS-laitteiden välillä suoratoiston aikana ?

Kun haluat siirtyä iPhonen käytöstä iPadin tai Macin käyttöön kuulokojeiden kanssa tai päinvastoin, voit siirtää aktiivisen yhteyden yksinkertaisesti aloittamalla äänen suoratoiston haluamallasi laitteella. Saatat joutua painamaan toistoa muutaman kerran.

Ongelmat useiden Apple-laitteiden käytössä

Jos et voi vaihtaa laitteesta toiseen tai jos sinulla on ongelmia iOS-laitteiden välillä vaihtamisessa, seuraavat toimet voivat auttaa.

1

Ota Siirrä ääni -toiminto käyttöön vaihtaaksesi laitteiden välillä.

Varmista, että toiminto 'Siirrä ääni' on käytössä.

Siirry kohtaan > Asetukset > Käyttöapu > Kuulokojeet

Tarkista, että Siirrä ääni on kytketty päälle.

2

Sulje sovellus lukuun ottamatta sitä laitetta, jota haluat käyttää.

Sulje Bernafon-sovellus molemmilla laitteilla ja varmista, ettei se ole käynnissä taustalla kummallakaan laitteella.

Aloita äänen suoratoisto haluamallasi laitteella (saatat joutua painamaan toistoa muutaman kerran).

Avaa Bernafon App uudelleen käyttämässäsi laitteessa.

Miksi vain yksi kuulokoje on yhdistetty suoratoiston aikana?

Joskus äänen suoratoisto siirtyy onnistuneesti vain yhteen kuulokojeeseen tai toisesta kuulokojeesta on katkennut yhteys.

Näin voi tapahtua, koska sinulla on useita iOS-laitteita liitettynä kuulokojeisiisi.

Poista Bluetooth käytöstä laitteesta, jota et tällä hetkellä käytä kuulokojeiden kanssa. Näin käyttämäsi laite voi onnistuneesti ottaa yhteyden molempiin kuulokojeisiin.

Siirry kohtaan > Asetukset > Bluetooth.

Kytke Bluetooth pois päältä.

Huom: Bluetooth aktivoituu automaattisesti uudelleen iOS-laitteissasi seuraavana päivänä.

Poista pariliitos muista laitteista

Jos haluat käyttää vain yhtä laitetta kuulokojeidesi kanssa, voit poistaa pariliitoksen muista laitteista.

> Kuulokojeiden pariliitännän poistaminen Applen laitteista